Subject: FW: Liiklusohutusprogrammi 2025. aasta elluviimiskava
From: "Egle Meelind" <[email-masked]>
To: "Egle Meelind" <[email-masked]>
Date: Tue, 31 Dec 2024 12:08:08 +0200

From: Indrek Link <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, December 5, 2024 10:15 AM
To: Krisli Johanson <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Cc: Henry Timberg <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Liiklusohutusprogrammi 2025. aasta elluviimiskava

Tere!

Vastuseks Transpordiameti kirjale Liiklusohutusprogrammi 2025. aasta
elluviimiskava ülevaatamise kohta anname teada:

1) Siseministeerium ei pea enam aktuaalseks uuringu "Lubatud sõidukiiruse
ületamise eest määratava hoiatustrahvi ja mõjutustrahvi aluseks oleva
summa (kolmelt eurolt viiele) tõstmise mõju mootorsõidukijuhtide
seadusekuulekusele" läbiviimist. 2024. aasta juunis vastu võetud
karistusseadustiku muutmise ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise
seadusega (trahviühiku suurendamine) on nii hoiatustrahvi kui
mõjutustrahvi aluseks olevat summat tõstetud ja alates 2025. aastast on
see 7 eurot. Seega, ühest küljest on läbi vastava seadusemuudatuse juba
tinglikult antud hinnang, et senine summa ei olnud piisavalt mõjus ja
teisalt tuleks tulevikus hinnata, kuivõrd mõjus on uus arvestamise aluseks
olev summa (7 eurot). Hoiatustrahvi ja mõjutustrahvi aluseks oleva summa
kolmelt eurolt viiele eurole tõstmise mõju uuringu tulemustega ei oleks
enam midagi peale hakata, sest kui uuring leiab, et summat on vaja nt
tõsta, siis seda on juba tehtud.

2) Siseministeerium peab jätkuvalt oluliseks, et jätkataks liiklusohutust
parandavate tegevustega, milleks on:

- mootorsõidukijuhi tervisetõendit puudutavad seadusemuudatused ja
vajalikud IT-arendused ning

- liikluskäitumise arvestus- ja hoiatussüsteemi väljatöötamiskavatsuse
kooskõlastamine ja eelnõu koostamine.

Mõlema puhul on küll muudatuste rakendamiseks vajalik teha ka täiendavaid
investeeringuid IT-süsteemide arendamisse, kuid õiguslike muudatuste, st
eelnõude koostamise ja menetlemise protsess, mis on samuti aeganõudev,
peaks juba käivituma. Muudatuste jõustumise tähtaja saab siduda arenduste
jaoks vajalike rahaliste vahendite leidmisega.

Siseministeerium 2025. aasta vaates eraldi tegevusi ei planeeri. Hetkel on
peamiseks fookuseks leida lahendused HIS jõudlusprobleemide osas, et
seejärel oleks võimalik edasi liikuda automaatse liiklusjärelevalve
laiendamisega seotud tegevustega.

Parimate soovidega

Indrek Link
nõunik
Siseministeerium

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

+372 525 6382
 <https://www.siseministeerium.ee/>
<http://www.facebook.com/siseministeerium>
<https://open.spotify.com/show/1LO39xEFNzMh1Hd5ExumMi?si=9c67417b19184c53>

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.